piątek, 7 grudnia 2012

Co to jest Sutasz (soutache)?

Sutasz to rodzaj haftu ręcznego stosowanego przy tworzeniu biżuterii ze specjalnych sznurków z wiskozy.
Sutasz czyli soutache z francuskiego oznacza sposób ozdabiania mundurów przy pomocy sznurków:) tym sposobem dawniej ozdabiano odzież buty a nawet okładki książek.
Popularny w Chinach z czasem został zapomniany. Powrócił do Łask dzięki Dori Csengeri która tworząc misterne formy rozsławiła go na cały świat:)
W sutaszu zakochali się nie tylko miłośnicy haftu czy biżuterii hand made ale także osoby z tym nie związane.Bardzo trudno znaleźć w sieci jakieś dokładniejsze wskazówki co do techniki tworzenia biżuterii sutasz, jedynie kilka skąpych tutoriali..każda miłośniczka ma własne pomysły i sposoby którymi nie chętnie się dzieli:-) ja sama długo szukałam i szukałam aż w końcu rozgryzłam jak to się robi:) do wielu rzeczy doszłam sama metoda prób i błędów ale warto było:) teraz sznurki układają się równo i pokonałam ciągle plącząca się żyłkę:-)
Mam radę dla tych które zaczynają swoją przygodę z sutaszem ; nie poddawajcie się łatwo bo nic tak nie cieszy jak piękne własne kolczyki sutasz:-) buzki:-*
A oto moja kolejna praca: Kolczyki Harem Soutache "Pawi Ogon" W pomaranczowo-szarej kolorystyce z Czarnym kaboszonem i pomaranczowymi koralikami:) Jak opinie??:)

2 komentarze: